4 mei 2021 69 x bekeken

“Leren en ontwikkelen? Maak er een happening van!”

CMC Worldwide is een debiteurenmanagementorganisatie met zo’n dertig medewerkers. Leren zit in de genen van dit mkb-bedrijf. LearnLinq biedt CMC sinds een jaar daarbij de juiste ondersteuning. Daarmee is voor oprichter Ravi Schuster en Project Officer Melanie Meijerman bewezen dat dit LMS prima werkt voor een organisatie van mkb-formaat. Melanie: “Met LearnLinq kunnen we het vuurtje van leren en ontwikkelen laten vlammen.”

Je mensen maken je organisatie, dat is waar Ravi Schuster, oprichter van CMC, heilig in gelooft. “Human capital bepaalt wat je waard bent. Ik vind het belangrijk om mijn medewerkers hun potentieel te laten benutten. Voor henzelf én voor ons bedrijf. Daarom staat leren en ontwikkelen bij ons hoog in het vaandel. We willen onze mensen faciliteren met de handvatten die nodig zijn om een leven lang te leren. Met de juiste functie-specifieke kennis zoals sales skills maar ook – organisatiebreed – met soft skills zoals time management, mindfulness en communicatie skills.”

LearnLinq geeft vorm en structuur

Project Officer Melanie Meijerman: “Leren zit in onze genen en de drang om te ontwikkelen stroomt door onze aderen. Om het vuurtje van leren en ontwikkelen te laten vlammen, hebben we een jaar geleden onze eigen Academy opgericht. Met deze Academy bieden we medewerkers alles aan waar Ravi net over vertelde en wordt leren heel concreet. In onze zoektocht naar een platform waar de Academy kon landen en structuur kon krijgen, kwamen we uit bij LearnLinq. Met dit platform krijgen onze medewerkers de eigen zeggenschap die ze zo fijn vinden, kunnen we toetsen en evalueren en brengen we leren naar een hoger level. Samen met de consultant van Noordhoff Professional hebben we de grote lijnen uitgezet. Daarna hebben we zelf de leerpaden ingevuld, alle medewerkers toegevoegd en de boel uitgerold.”

Iedereen doet mee

Bij de start maakten 25 CMC’ers gebruik van LearnLinq. Inmiddels is dat aantal gestegen naar het voltallige medewerkersbestand. Inclusief stagiairs. Ravi: “We vinden het belangrijk om onze kennis ook te delen met jong talent dat onze organisatie tijdelijk versterkt. Dat zij de bij ons opgedane kennis meenemen naar een vervolgstudie of andere werkgever, vinden we niet erg. Het sluit juist aan bij onze visie op een leven lang leren.” Het bleek niet bepaald moeilijk om medewerkers te enthousiasmeren voor de Academy en LearnLinq. Melanie: “Onze mensen leren graag. Nadat we aan de achterkant alles hadden klaargezet hebben we de Academy en LearnLinq feestelijk gelanceerd met een online moment.”

Levendig

En daarmee was de uitbundigheid niet klaar. CMC weet zijn medewerkers te binden en boeien door elke maand een thema aan de Academy te hangen. Het afgelopen jaar passeerden bijvoorbeeld de thema’s ‘Focus on the client’, ‘Communication Skills’, ‘Personal development & strength’, ‘Stress management’ en ‘Safety skills’ de revue. Melanie: “We richten LearnLinq steeds in aan de hand van het thema van die maand. Met speciale leerpaden en bijpassende soft skills trainingen via GoodHabitz, waar LearnLinq een directe koppeling mee heeft. Aan het eind van de maand sluiten we af met een gezamenlijke terugblik en een Weer Wat Wijzer Borrel. We kiezen een Star of the Month, een Best Student of the Month en doen een mini kick-off voor het volgende thema. Door er echt een happening van te maken, houden we de Academy levendig en onze medewerkers verbonden!”

Feestje

Dat LearnLinq prima werkt voor een organisatie van mkb-formaat, is wat Ravi en Melanie betreft wel bewezen. “LearnLinq barst van de mogelijkheden,” stelt Melanie. “Als je even de tijd neemt om je erin te verdiepen, bouw je een mooi fundament en is het bijhouden en optimaliseren niet moeilijk. Het is de investering meer dan waard. Bovendien biedt Noordhoff prima support als je toch even vastloopt.” Ravi: “Wij halen echt het optimale uit het platform. Dat past bij ons karakter. LearnLinq biedt ons alle ruimte om van leren en ontwikkelen een feestje te maken. Wil je je medewerkers het optimale uit zichzelf laten halen, dan moet je er een happening van maken.”