25 februari 2021 39 x bekeken

In dit blog deel ik elke maand informatie over nieuwe releases en geef ik een kijkje in de keuken. Deze keer wil ik het hebben over de nieuwe homepage van LearnLinq – iets waar ik zelf heel enthousiast over ben!

Naar aanleiding van een aantal designsessies met leerhuismanagers, beheerders en zorgprofessionals zijn we achter de schermen al een tijdje druk bezig met de nieuwe homepage van LearnLinq. Hoe kunnen we deze aantrekkelijker en inspirerender maken? Wat willen professionals, in deze tijd van Netflix en social media, graag zien wanneer ze inloggen?

Trots ben ik dan ook op de stappen die we hierin al gezet hebben en die eind maart voor iedereen zichtbaar zullen zijn: de overzichtspagina waarop je kunt zien welke trainingen je aangevraagd hebt, waar je mee bezig bent (of mee bezig moet/mag) en welke je al afgerond hebt. Iedereen die LearnLinq met enige regelmaat gebruikt, zal ook direct het verschil zien bij het menu en de header aan de bovenkant. Daarnaast is er ook een sterk verbeterde persoonlijke profielpagina, die veel meer ‘van deze tijd’ aanvoelt! Ik deel dan ook graag deze screenshots van de designs alvast.

Dit zijn eigenlijk de eerste grote en zichtbare stappen voor de nieuwe persoonlijke homepage, die de komende tijd nog verder doorontwikkeld wordt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de manier waarop meldingen getoond worden (net zo’n ‘belletje’ als bij Facebook) en de leerpad-pagina’s, die ook helemaal mee zullen gaan in deze eigentijdse look & feel.

We leggen hiermee een hele mooie basis om straks de lerende professional te inspireren in het leren. En dat is waar we het uiteindelijk voor doen!

Continu verbeteren: direct uitleveren

Wat we ons continu afvragen is hoe we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn, hoe we ons werk en onze dienstverlening kunnen blijven verbeteren. Dat gaat niet alleen om het ontwikkelen van functionaliteiten maar bijvoorbeeld ook om communicatie. In plaats van de regelmatige releases die we voorheen altijd hadden, hebben we besloten om kleinere nieuwe functionaliteiten of bug fixes niet meer ‘op te sparen’ tot een releasemoment, maar om e.e.a. direct uit te leveren als het klaar staat. Zo zijn klanten sneller geholpen!

Auteur


Martin Seegers

Tags : , ,