4 juni 2021 127 x bekeken

Team Support test, schrijft en fixt

Verrassing: het is niet Martin, maar ik – Edwin – die dit keer het blog schrijft! Waarom? Omdat ik graag met jullie deel wat er aan de ‘support-kant’ van onze organisatie gebeurt als de developers weer een mooie, nieuwe en soms spannende of uitdagende release wereldkundig maken.

Een nieuwe release start voor ons Support-team altijd al ruim voordat jij als klant op de hoogte bent. In de aanloop naar een release schrijven wij nieuwe documentatie en schaven we bestaande documentatie bij. Zodat – als de livegang daar is – we alle info hebben klaarstaan die jou gaat helpen bij het soepel kennismaken met de nieuwe features. Daarnaast testen we de nieuwe features intensief. Niet alleen om te zien of alles goed werkt, maar ook zodat we zelf ervaringsdeskundigen zijn en vragen vanuit eigen kennis kunnen beantwoorden. Fijn voor jou als gebruiker, fijn voor onszelf.

Als de dag van livegang eenmaal aangebroken is, staan we klaar om eventuele bugs te fixen. Dáár ligt onze uitdaging. Én onze kracht, blijkt wel uit de goede cijfers die klanten aan ons uitdelen. In de statistieken zien we duidelijk terug op welke momenten het aantal vragen voor Support tijdelijk toeneemt. In diezelfde statistieken zie je terug dat klanten gemiddeld binnen vier minuten een antwoord van ons krijgen en dat ze die snelheid enorm waarderen. Ook vinden ze het fijn dat we ze geduldig behandelen en doorvragen totdat we precies weten wat de vraag – of de vraag áchter de vraag – is.

LearnLinq is de afgelopen jaren fors gegroeid; steeds meer klanten kiezen voor ons. Dat zorgt voor groeistuipen. En omdat LearnLinq één ecosysteem is waarin alle klanten zitten, raakt een bug velen. Voor ons is het dus zaak te zorgen dat alles wat onder invloed van groei piept en kraakt, te verbeteren. Zo hebben we bijvoorbeeld keihard gewerkt aan het vergroten van onze database-capaciteit. De performance van ons hele systeem is daardoor fors toegenomen.

Op de valreep wil ik ook nog even delen dat we afgerekend hebben met de bug die we ontdekten in ons communicatieplatform Intercom. De app is flink verbeterd en we zijn as we speak druk aan het testen. Binnen nu en een paar weken gaan we weer live!

Auteur

Edwin van den Berg

Tags : , ,